Nemůžeme již zaručit včasné doručení vašich balíčků. Stále je můžete vyzvednout v naší kamenné prodejně! Krásné Vánoce!
0
Produkt byl přidán do košíku
Množství
Celkem
Přejít do košíku Pokračovat v nákupu

CLEVER BLOG

Magazín nejen pro milovníky papíru

Jak jednoduše pracovat s penězi ve 3 krocích

Ať se již rozhodnete pro výdělek nebo spoření, vždy je dobré mít jasný přehled o svých finančních tocích. Někdo používá excel, jiný tužku a papír. Někdo to neřeší vůbec. Osobně se domnívám, že vhodnou periodou pro kontrolu výdajů je týden. Je to jednotka, kterou dokážeme díky svému rytmu udržet jakž takž v hlavě.

Kapesník původně vzniknul s jednoduchým cílem – pomoci dětem školou povinným s organizaci jejich příjmů a výdajů z kapesného. Jedná se o metodu ověřenou několikaletým životem. Až následně se ukázalo, že jde o nástroj, který lze jednoduše použít i v dospělosti.

Krok 1. Začněte s myšlenkou na konec – tedy s cílem

Stejně jako ve všech oblastech života je i v otázce financí nutné znát svůj cíl. Je na vás, jak si jej definujete, každopádně Kapesník umožňuje zapsat až pět finančních cílů, jejich důvody, termín a také cestu vedoucí k jejich splnění.

Představte si tedy, na co vše si chcete v nejbližším roce či dvou vydělat / našetřit a promyslete dobře způsob, jakým toho docílíte = jaké kroky v každodenním životě je třeba dělat.

Krok 2. Nejdelší je týden před výplatou, proto plánujte na týdenní bázi

V otázce financí funguje většina z nás na měsíční bázi. Má to svou logiku – jednou měsíčně dostáváme výplatu, platíme nájem, energie, atd. Zároveň stále platí v mnoha případech jeden fenomén – týden po výplatě je super, týden před výplatou je neskutečně dlouhý. Může za to lidská psychika a chuť si užívat, spojená s malou disciplínou. Přitom jsou to právě finance, kde nutnost sebedisciplíny platí dvojnásob.

Znáte to a chtěli byste to změnit? Vyzkoušejte následující postup:

  • rozdělte měsíc na týdny,
  • plánované nutné výdaje, včetně spořené částky na svůj cíl, sepište do jednoho seznamu
  • rozplánujte výdaje dle data jejich placení do každého týdne – tedy nejen hypotéku, nájem, ale také týdenní rozpočet na stravu, zábavu, koníčky, atd.,
  • své příjmy rozdělte tak, aby všechny týdny seděly a ideálně 10% zbylo – ty dejte na stranu pro strejčka příhodu. 

Krok 3. Kontrolujte a zapisujte!

Bez kontroly a disciplíny to nepůjde. Právě v tomto vám však může být velmi užitečný Kapesník.

Kombinuje v sobě totiž dva důležité prvky – přehledný seznam příjmů a výdajů a poznámky. To vše na jedné přehledné dvoustránce.

Pro kontrolu a evidenci vašich finančních toků využijte následující postup:

  1. začněte vyplněním částky, kterou máte k dispozici pro tento týden,
  2. každý večer (nejpozději druhý den ráno) sepište seznam všech denních výdajů a příjmů přesně dle data,
  3. pravidelné výdaje zapisujte vždy na den, kdy na ně přichází řada = kdy se reálně uskuteční,
  4. je-li to dle vašeho uvážení nutné, pište si do poznámek detaily výdajů (pracovní oběd, nákup zboží k proplacení, atp.),
  5. na konci týdne sečtěte své příjmy a výdaje – bude-li převažovat plusová částka, snažte se jí odložit a nepřevádějte ji do dalšího týdne, není-li to opravdu nutné,
  6. nestačí-li vám předtištěná stránka, použijte v klidu další.

Kapesník obsahuje 75 listů, tzn. že vystačí minimálně na půl roku až rok evidence.

Postupně si vytvoříte návyk, který nejen že vám dá větší jistotu ve sledování vašich financí, ale při správném a disciplinovaném postupu se začnou zvyšovat vaše úspory.

Chci mít klid a více volných peněz!